Curaçao, flamingo en openingszin - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjolijn en Eline - WaarBenJij.nu Curaçao, flamingo en openingszin - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjolijn en Eline - WaarBenJij.nu

Curaçao, flamingo en openingszin

Door: Marjolijn en Eline

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Eline

10 Juni 2015 | Aruba, Oranjestad

Hoi allemaal!

Na een weekend Curaçao zijn we inmiddels alweer een paar dagen weer terug op Aruba en zitten we alweer in de werkmodus! We bespreken kort de afgelopen week en willen ook een vooruitblik doen naar onze laatste weken op Aruba.

Woensdagavond kwamen we al voor de geplande tijd aan op Curaçao. Het ging allemaal heel snel! We werden opgehaald door Ruben (de neef van Marjolijn) en zijn vriendin Louise. We zijn wat gaan eten in Willemstad, hebben het huis van Ruben en Louise bewonderd en zijn vervolgens snel gaan slapen. Vrijdagochtend hebben we uitgeslapen. Eind van de ochtend zijn we naar Zanzibar gegaan, één van de bars/restaurant bij het Jan Thiel strand. Hier hebben we een bedje gehuurd en met een lekkere smoothie genoten van het heerlijke weer! 's Middags hebben we wat verkoeling gezocht in het zwembad van Ruben en Louise. 's Avonds zijn we naar Gerry en Theo (de oom een tante van Marjolijn) gegaan. Hier hebben we met z'n allen gegeten en genoten van het mooie uitzicht op het Spaanse Water. Zaterdag stond een dagje Willemstad op de planning. We zijn er zelf heen gereden en hebben er de hele middag rondgelopen. Willemstad is een stuk leuker dan Oranjestad: er is meer te doen en te zien: de pontjesbrug, de ronde markt, de drijvende markt, het Rifford (een mall), de wijken otrobanda en punda en natuurlijk de karakteristieke pandjes. We hebben ons dus zeker vermaakt! 's Avonds zijn we uit geweest met Ruben: eerst wat eten en drinken bij Omundo en daarna door naar Wet 'n Wild. Hier waren ze ook bezig met 50 hours live, een soort van glazen huis. Zondag was alweer onze laatste dag op Curaçao. We zijn met z'n 2en naar het Sea Aquarium gegaan, waar we onder andere haaien geaaid hebben en gezellig met een flamingo hebben gezeten (we hebben foto's als bewijs! En ja, de flamingo is echt.). Zondagmiddag zijn we met Ruben en Louise naar Gerry en Theo gegaan. Vervolgens hebben Gerry en Theo ons naar het vliegveld gebracht. Uiteindelijk zijn we na een beetje vertraging om 20.00 uur weer op Aruba geland, waar Frieda ons van het vliegveld heeft gehaald.

Inmiddels is het alweer de derde stagedag van de week. Maandag hebben we wat dingen bijgewerkt. Gisteren hadden we twee afspraken staan: bij de AZV (de algemene zorgverzekeraar van Aruba) en bij de spoedeisende hulp. Bij de AZV werden we overigens verwelkomt door een soort conciërge/bewaker. Wij wilden buiten even wachten tot het tijd was, maar hij vond dat we naar binnen moesten. Hij vroeg: "Blijven jullie hier staan of hoe zit dat? En komen jullie hier voor de Miss AZV verkiezing? The beauty contest?" Een paar minuten later hoorden we hem dezelfde opmerking maken tegen twee andere vrouwen die binnenkwamen. Goede openingszin...

Helaas moesten gisteren ook de boodschappen en de was gedaan worden. Vandaag zijn de 'vervelende' klusjes klaar dus kunnen we na stage nog lekker een uurtje naar het strand!

Over 2,5 week gaan we alweer terug naar Nederland. Dat betekent dat we ook langzaamaan richting het afronden van het onderzoek gaan. Deze en begin volgende week zijn we druk met het analyseren van onze data. Volgende week hebben we nog wat afspraken staan en hebben we een deadline staan voor het 'bevindingenhoofdstuk'. In onze laatste week maken we de conceptversie af en presenteren we deze bij de FADA. Dat we nog maar 2,5 week hebben, betekent ook dat we nog maar twee echte weekenden hebben, die we dan ook lekker vol plannen met leuke dingen!

Beetje korte blog deze keer, maar we zijn vandaag dan ook druk!

Wij gaan nu weer aan de slag. Voor jullie is de (werk)dag bijna voorbij, dus alvast een fijne avond!

Marjolijn en Eline

• 10 Juni 2015 - 17:00

Martje:

Hallo meiden

De tijd gaat inderdaad snel voorbij.
    Geniet van de laatste weken.
    En het mooie weer!

• 10 Juni 2015 - 18:03

Clif:

Hoiii,,

Het aftellen is begonnen! :)
    Veel plezier de laatste weekjes!

Groetjes

• 10 Juni 2015 - 18:47

Joke Ten Broeke:

Leuk hoor om de verhalen te lezen.
    Het aftellen kan beginnen, veel plezier met de laatste weken.
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen en foto's.

Groetjes joke

• 10 Juni 2015 - 19:46

Margreet:

Hoi meiden,
    Leuk om het even weer te lezen en de mooie foto's te zien.
    De laatste weken gaan voor jullie snel, maar voor ons ook!
    Onze vakantie komt in zicht. "Die van jullie zit er bijna op" :). Grapje......

Groetjes Margreet

• 11 Juni 2015 - 19:40

Geert En Lucy:

Lieve meiden,
    Time flies, geniet er nog even van.
    En tegelijkertijd begint nu het combineren van jullie bevindingen. Het opschrijven en presenteren. Nog even alle hens aan dek! Succes.

Geert en Lucy.