Ayo Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjolijn en Eline - WaarBenJij.nu Ayo Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjolijn en Eline - WaarBenJij.nu

Ayo Aruba!

Door: Marjolijn en Eline

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Eline

25 Juni 2015 | Aruba, Oranjestad

Lieve allemaal,

Waar waren we de vorige keer gebleven... Oja, woensdagavond, de bioscoop! We hadden deze keer helemaal een goedkoop avondje uit! Van maandag t/m woensdag geldt in de bioscopen hier namelijk: 2 kaartjes voor de prijs van 1! We betaalden daarom maar afl 15,50 voor 2 kaartjes, wat ongeveer €7,70 is. Met de popcorn en cola erbij waren we voor €14 in totaal klaar. Dat moet je in Nederland niet proberen... De film was trouwens ook leuk :)

Sinds vorige week zijn we hard aan de slag om al onze onderzoeksdata om te toveren tot een mooi verslag. Om jullie niet te vervelen met saaie stagedagen waarop we ons verslag aan het typen zijn, bespreken we alleen de leuke dingen. Donderdagmiddag zijn we naar Mangel Halto gegaan. Deze strandsessie was van korte duur, aangezien na 20 minuten twee junks het strand op kwamen en wij het toch niet zo gezellig meer vonden. Vrijdagmiddag zijn we voor de laatste keer naar Superfood gegaan (Superfood is natuurlijk niet leuk, maar wel dat het de laatste keer was...). Vrijdagavond zijn we op uitnodiging van één van onze collega's naar het hotel Divi All Inclusive gegaan. Onze collega moest hier optreden met haar dansgroep, inclusief veel veren en glitters. De voorstelling eindigde in een grote polonaise, waar wij natuurlijk nog even in hebben meegelopen. Het is net Nederland :) Zaterdag waren we uitgenodigd voor een boottocht met een groep studenten van de Universiteit Aruba. We vertrokken bij het haventje vlakbij ons appartement. Dat kwam heel goed uit, want we vertrokken ruim een uur te laat... We zijn naar het haventje gelopen toen we de boot op een trailer voorbij zagen komen. Vanaf het haventje zijn we helemaal langs de westkust richting het noorden gevaren. Tussendoor hebben we op een paar plekken stilgelegen en lekker gezwommen en hebben we zelfs nog op een waterscooter gezeten! Het was een hele leuke dag! We hebben de dag met z'n tweeën afgesloten bij Zeerovers - om in het thema te blijven. Zondag was onze laatste echte weekenddag op Aruba, dus daar hebben we nog even volop van genoten. Zondagochtend zijn we naar Eagle Beach gegaan om nog een paar uurtjes te genieten van de zon, het witte strand, de prachtige blauwe zee en van - helaas - gezandstraald worden... Tussendoor hebben we thuis geluncht en geskyped. Later op de middag zijn we gaan zwemmen bij het water bij Mangel Halto. We kunnen het niet beter omschrijven als een heel groot en mooi natuurlijk Centerparkszwembad, vanwege het ondiepe, rustige en heel heldere water. Zeker een aanrader als jullie toevallig een keertje in de buurt zijn (op zich al de moeite waard om voor naar Aruba te komen). En gratis entree, dat is natuurlijk altijd aantrekkelijk ;) Na een uurtje zwemmen en dobberen zijn we naar huis gegaan om al het zout en zand door het doucheputje te spoelen. Vervolgens zijn we naar MooMba Beach gegaan, waar we hebben gegeten en nog een drankje hebben gedaan.

En toen was het laatste volle weekend op Aruba alweer voorbij! Maandag hebben we weer geskyped met Jeroen, onze onderzoeksbegeleider in Nederland. Hij was tevreden en heeft ons weer goede input gegeven waar we de afgelopen dagen weer mee aan de slag konden. Maandagavond hebben we gekookt voor Wim en Frieda (eigenaren van het appartement) en Guus (onze buurman). We hebben wraps/burrito's gegeten, die volgens ons in de smaak vielen, en van 19.00u tot 22.30u gezellig gegeten en gekletst. Dinsdag hebben we onder andere onze presentatie voor bij de F.A.D.A. voorbereid en zijn we nadat we terugkwamen van stage, meteen aan het bakken geslagen: we hebben een stroopwafeltaart gemaakt als bedankje voor onze collega's bij de F.A.D.A. Gisterochtend hebben we de presentatie gegeven en na afloop op de taart getrakteerd. Al kunnen we het beter beschrijven als een stroopwafelbodem met kwark (we waren hem een beetje vergeten af te dekken...). Maar ingezakt smaakte hij ook lekker! Aan het eind van de middag zijn we nog voor de laatste keer naar Mangel Halto gegaan, waar we dit keer wat langer konden blijven liggen. Gisteravond zijn we maar begonnen met het inpakken van onze koffers. Op zich geen probleem zou je denken, we gooien er gewoon alles in wat we niet meer nodig hebben en vullen het gedurende de laatste dagen aan. Maar de angst voor het overschrijden van het maximum aantal kilo's is groot. Marjolijn heeft er zelfs nachtmerries over... Vanavond halen we maar alvast de weegschaal op, zodat we nog een paar dagen hebben om eventueel te bedenken wat we kunnen achterlaten... En anders kleden we ons gewoon heel dik aan!

Inmiddels is het donderdag en gaan we na dit WOG (werkontwijkend gedrag) weer aan de slag met het laatste hoofdstuk dat op de planning staat - de discussie. Daarna is het nog een kwestie van alles honderden keren doorlezen en veel (kleine) aanpassingen doen. We hebben hiervoor ook nog een paar dagen in Nederland uitgetrokken, maar zijn al een heel eind gekomen op Aruba.

Morgen gaan we nog één dagje naar stage en morgenavond sluiten we de dag, de week én ons avontuur op Aruba af met een dinertje bij ArubaVille. Zaterdagochtend pakken we de laatste dingen in en moeten we ook afscheid nemen van ons autootje. Na de lunch worden we rond kwart over 2 door Frieda naar het vliegveld gebracht. Als we onze koffers hebben ingeleverd en door de douane heen zijn geweest, gaan we daar nog even wat eten en vertrekken we om 17.45u Arubaanse tijd (23.45u Nederlandse tijd) richting Bonaire. Na een tussenstop van naar verwachting ongeveer een uur vliegen we door naar Amsterdam, waar we om 11.05u Nederlandse tijd aankomen.

We willen jullie alvast heel erg bedanken voor het lezen van onze blog en de lieve en leuke reacties!

En dan zeggen we nu voor de laatste keer: ayo!

Liefs,
Marjolijn en Eline

ps. ook deze laatste keer komen de foto's later

• 25 Juni 2015 - 17:04

Diny & Frans:

Lieve dames,

Ben je onderhand gewend geraakt aan de Arubaanse manier van leven e.d., zit het er weer op en mag je terug naar dat landje van de macamba's.
    Volgens ons hebben jullie het goed naar je zin gehad en is er van de opdracht ook nog iets terechtgekomen.
    Dit is een uitermate leerzame ervaring geweest in jullie nog jonge leven (zei de oudere heer...), die niemand je meer kan afnemen. Koester de herinnering aan de tijd die je samen intensief hebt doorgebracht in welk opzicht dan ook.
    Wij bedanken jullie niet alleen, dat we op de verzendlijst mochten staan maar nog meer voor de moeite die jullie je hebben getroost, om het thuisfront met enige regelmaat op de hoogte te houden van jullie wel en wee.

Sluit het op Aruba in gezellige stijl af en een goede vlucht gewenst!

Met een lieve groet vanuit een zonnig Rotterdam,

Diny & Frans

• 25 Juni 2015 - 17:24

Margreet:

Hoi dames,

Geniet nog van de laatste dagen op Aruba. We zien jullie zondag op Schiphol.

Groetjes Margreet

• 25 Juni 2015 - 17:33

Geert En Lucy:

Lieve meiden,

Wat is de tijd snel gegaan. Dank voor jullie verslagen, we hebben er van genoten en de oma's ook. Zelfs als jullie in Nederland zijn zullen ze nog regelmatig door hen gelezen worden.

Geniet van jullie laatste dagen, neem nog een duik en toast samen op een geslaagde periode.
    Tot zondag.

liefs Geert en Lucy.

• 25 Juni 2015 - 19:43

Diny Zappeij:

Hoi Marjolijn. Heb heel veel verslagen van je gelezen. Nu koffers pakken en naar huis. Verjaardag vieren met je moeder en natuurlijk je vader! Alvast goede vlucht voor jullie samen en misschien tot spoedig ziens.
    Dikke kus. Diny

• 25 Juni 2015 - 20:25

Henk En Liesbeth Van Wijhe:

Hoi Eline en Marjolijn,

Jullie verslagen waren fantastisch. We hebben ervan genoten. Wat is alles omgevlogen he?
    Een heel fijne terugreis en tot in Wijhe! Gelukkig is het hier onlangs warm geworden, dan is de overgang voor jullie niet zo groot!

Groetjes van Henk en Liesbeth van Wijhe

• 25 Juni 2015 - 22:44

Marc:

Hoi Dames,

Na het lezen van jullie laatste reisverslag vroeg ik mij af welk onderwerp nou het meest beschreven is. De boodschappenjongen van Superfood, de auto's, de Arubanen, uit eten of toch.....
    Volgens mij toch de zee, het stand en de zon. Niet zo gek dat jullie hiervan hebben genoten. Zoals jullie het hebben ervaren en beschreven is Aruba een prachtig eiland. Geniet van de laatste uurtjes op het eiland en ik zie jullie zondag aanstaande op Schiphol na een hopelijk goede reis.

Groetjes. Marc

• 26 Juni 2015 - 08:44

Christine:

HOI Marjolijn,

Het zit er al weer bijna op. Naast een mooi onderzoek levert deze reis je mooie herinneringen op.
    Nu afronden en richting "home". Dat is ook wel weer leuk, toch!

We zien je snel,
    Zonnige (jawel!) groetjes vanuit Woerden,
    Christine

• 26 Juni 2015 - 08:52

Jan En Ineke:

Hoi Eline en Marjolijn
    Bedankt voor de leuke verslagen en mooie foto's. We vonden het hartstikke leuk om jullie ervaringen te volgen. Onze complimenten voor de verslaglegging. Volgens ons hebben jullie een hartstikke leuke tijd gehad. Een hele prettige terugreis en hopelijk tot spoedig ziens.
    Ineke en Jan

• 26 Juni 2015 - 19:14

Ilse:

Wow wat vliegt de tijd hè. Nog even genieten van de kleine 'normale' dingen van jullie leventje daar & verheugen op heel veel knuffels in Nederland!! Jullie hoeven niet eens te wennen aan Nederlands weer volgende week, Arubaanse temperaturen reizen met jullie mee haha. Jullie hebben het dus weer goed voor elkaar!!
    Een hele goede reis, lekker nagenieten van jullie avonturen in het vliegtuig enne.... Tot over een paar daagjes!!!! Whoeeehoeee

XXXXXX

• 27 Juni 2015 - 00:49

Sandra:

Hoi Marjolijn en Eline
    Dank je wel voor de gezellige verslagen...zo konden we mooi met jullie meegenieten.Ik verheug me erop om volgende week gezellig met jou aan de koffie/thee te zitten en heerlijk naar al je verhalen te luisteren. Voor morgen eens ik jullie een goede reis naar Nederland. Dikke knuffel xx Sandra

• 27 Juni 2015 - 00:50

Sandra:

Hoi Marjolijn en Eline
    Dank je wel voor de gezellige verslagen...zo konden we mooi met jullie meegenieten.Ik verheug me erop om volgende week gezellig met jou aan de koffie/thee te zitten en heerlijk naar al je verhalen te luisteren. Voor morgen wens ik jullie een goede reis naar Nederland. Dikke knuffel xx Sandra